Prémiový extra panenský olivový olej Acanto, ze španělské Andalusie, byl náš velký miláček. Když jsme jej někdy začátkem loňského roku poprvé ochutnali, doslova nás uchvátil. Měl krásné bohaté aroma a výraznou ovocnou chuť. Navíc láhev byla velmi atraktivní a vymykala se běžné nabídce jiných farem. Tento design jsme pracovně pojmenovali „babiččina lékárna“ a s medicínou jej spojoval i relativně vysoký podíl polyfenolů. Navíc, u jako jediného olivového oleje v naší nabídce udávala podíl polyfenolů i etiketa na láhvi. Jasně, polyfenoly se mohou časem měnit, ale zákazník věděl, do čeho jde.
Jednu dobu se dokonce stal Acanto naším rodinným miláčkem a byl nejpoužívanějším olivovým olejem v naší kuchyni. A jak asi tušíte, konkurence oliváčů v naší kuchyni je opravdu velká:-) Olivový olej Acanto byl tzv. bestseller, o to jsme jej měli raději. Spousta zákazníků si jej oblíbila a opakovaně se k němu vraceli.
Před měsícem jsme dostali vzorky z nové sklizně a v naší kuchyni zavládlo velké zklamání. Mdlé aroma a nevýrazná prázdná chuť má velmi daleko k tomu, co jsme měli rádi. Zkrátka příroda je nevypočitatelná a letošní olivový olej Acanto se bohužel nepovedl. Ačkoliv v životě každý z nás musí dělat řadu kompromisů, tak u olivového oleje je dělat nechceme. Proto jsme se rozhodli Acanto sklizně 2021 zatím vyřadit z aktuální nabídky a uvidíme, jak dopadne sklizeň 2022. S majitelkou značky, mladičkou Mercedes, jsme stále v kontaktu a držíme jí place, ať se letos více daří.